آخرین اخبار
کد مطلب: 125721
رئيس سازمان بسيج خبر داد:
آغاز رزمايش ۱۵۰هزار نفري سپاهيان محمدرسول‌الله ۲
تاریخ انتشار : 1397/06/10
نمایش : 1592
رئيس سازمان بسيج مستضعفين از آغاز رزمايش بزرگ سپاهيان محمد رسول الله ۲ خبر داد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سردار غلامحسين غيب پرور رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري رزمايش سراسري اقتدار عاشورايي بسيج «سپاهيان حضرت محمد رسول الله۲»، گفت: ۳۸ سال از دوران دفاع مقدس گذشت و امسال هفته دفاع مقدس را در چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي‌کنيم.

وي ادامه داد: اين انقلاب يک روز را بدون دشمني مستکبران سپري نکرده است و در مقابل همه خطوط باطل يک نه محکم گفته و پاي آن ايستاده است.

رييس سازمان بسيج با بيان اينکه بنا شد در چهلمين سال انقلاب «بسيج» يک کار فوق العاده و نو انجام دهد، اظهار داشت: عمليات بزرگ بسيج از ديروز آغاز شده و مرحله اول آن تا ۲۹ شهريور ادامه مي‌يابد و مرحله دوم هم در هفته دفاع مقدس انجام مي‌گيرد.

غيب پرور به اهداف اين رزمايش اشاره کرد و گفت: اهداف اين کار بزرگ کشوري، اميد بخشي مردمي و‌ مايوس سازي دشمن و‌اعلام تعامل با همه دستگاه هايي است که خواستار همکاري با بسيج هستند.

وي ادامه داد: در دوران دفاع مقدس يک اوج‌ اعزام رزمندگان داشتيم‌ به اسم‌ اعزام رزمندگان سپاهيان محمد رسول الله؛ لذا تصميم گرفتيم نام اين رزمايش «سپاهيان محمد رسول الله ۲» باشد.

رييس سازمان بسيج افزود: در يک بخش رزمايش ۷هزار و ۱۴ گروه جهادي به استعداد ۱۵۰ هزار نفر به سراسر کشور اعزام کرده ايم‌که کار جهادي خود را آغاز کرده‌اند و اعزام همزمان اين‌ گروه‌ها يک هماهنگي سراسري لازم داشت که به خوبي انجام شد.

غيب پرور تصريح کرد: از طرف ديگر رزمايش همزمان هزار گردان بيت المقدس در جهت امنيت دروني کشور و در سراسر کشور آغاز شده که تا روز ۲۹ شهريور ادامه خواهد داشت.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بعد از ۲۹ شهريور يک‌ توقف چهار روزه به مناسبت تاسوعا و عاشوراي حسيني و‌ رژه ۳۱ شهريور خواهيم داشت و در يکي از روزهاي هفته دفاع مقدس اجتماع بزرگ سازماندهي شده ۷۰۰ هزار نيروي بسيجي را در مراکز بزرگ شهرها خواهيم داشت.

وي با بيان اينکه اوج اين تجمع در تهران خواهد بود، گفت: اين تجمع صدهزار نفري از بسيجيان سازمان يافته است که يک بارقه اميد و نقطه قوت براي نظام خواهد بود و شعار اين رزمايش وحدت و پيشرفت است تا بگوييم زماني که پاي ناملايمات و تهديدات از سوي بيگانگان باشد صرف نظر از نگاه سياسي همه يد واحده و پشت سر رهبري از نظام دفاع مي‌کنيم.

غيب پرور «بسيج » را يک دنياي پر از ظرفيت دانست و ادامه داد: دوستان ما در بخش صنعت و کشاورزي و مهندسي عمران و پزشکي داراي حرف هستند؛ ما در حال حاضر ۹۰ هزار واحد صنعتي در کشور داريم و امسال هم با وزارت صنعت درخصوص ۳۱ هزار پانصد واحد صنعتي تفاهم نامه داشتيم و ظرفيت بسيج پاي کار آمده و اميدواريم که مسير هموارتر شود و ظرفيت بسيج باور شود. مهار ريزگردها و کمک به زلزله زدگان و ايجاد راه هاي روستايي از جمله حوزه هايي است که بسيج اقشار در آن فعاليت مي‌کند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه رژيم جعلي اسراييل عملکردش نسبت به انقلاب اسلامي و‌مردم مظلوم‌ منطقه کاملا روشن است گفت: اگر مي‌گوييم آنها کودک کش هستند و ما کمر بسته ايم که اين رژيم را نابود کنيم سند و ادله داريم؛ حالا اگر کسي مي‌گويد ما تهديد براي منطقه هستيم مي‌تواند شواهد را بررسي کند. اسناد جنايات رژيم صهيونيستي را همه مي‌دانند.

وي تصريح کرد: ما در رسيدن به اهدافمان کوتاه نمي آييم و شهداي ما گواه روشني براي حرفهايمان هستند؛ مردم ما و منطقه و حتي خود دشمنان مي‌دانند که تهديد اصلي کيست و کجاست اما امروز عمليات رواني سلاح براني است، ما بايد واقعيات را به سمع و نظر مردم برسانيم.

غيب پرور گفت: در جنگ اقتصادي از حدود چهار هفته قبل دوستان ما درخصوص مقابله با محتکران به ميدان آمدند و من هم از بسيجيان درخواست کردم و در سراسر کشور لبيک گفتند و
۱۱۷۱ ميليارد تومان حجم کالاهاي احتکار شده کشف شده توسط بسيج است که آهن آلات و فلزات و بعد خوراکي و بهداشتي و بعد لوازم خانگي و ... از جمله اين کشفيات است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه اين کالاها بايد با تدبير مسئولين به بازار بيايد و به دست مردم برسد گفت: ما نه ادعاي حل همه مشکلات اقتصادي را داريم و ادعاي تصدي گري داريم بلکه مي‌خواهيم بگوييم با روش هاي جهادي مي‌توان کارها را انجام داد.

وي با بيان اينکه طرح هاي ائتلاي بسيج را آغاز کرديم که يکي از آن طرح ها راه اندازي گشت‌هاي محله محور بسيج است گفت: هشت ماه است اين طرح راه‌اندازي شده و اين گشتها به نظر ما ايست‌هاي بازرسي را پوشش مي‌دهد؛ ايست‌هاي بازرسي شايد برخي نگراني ها را براي بعضي ايجاد مي‌کرد البته ما ايست را کاملا تعطيل نکرديم اما معتقديم که تاثير گشت‌هاي محله محور بيشتر از ايست هاي بازرسي است،اين گشت‌هاي محله محور بسيج «شبکه بزرگ رضويون» نام گرفته است.

غيب پرور به يگان فاتحين اشاره کرد و گفت: اين يگان بسيجيان داوطلب و شهادت طلب هستند که براي مقابل تهديدات سخت آموزش هاي ويژه اي ديده‌اند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پايان اظهار داشت: من دو نامه به رييس جمهور در خصوص مسائل اقتصادي نوشتم و‌‌ پاراف هم شده اما متاسفانه روي آن اقدام نشده و ما منتظريم تا ستاد اقتصادي از ما بخواهد تا برنامه هايمان را ارايه دهيم.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس